آیهانآیهان، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 4 روز سن داره

آیهان فرمانروای ماه

هفته سی و هشتم تو دل مامان

1390/8/24 8:20
390 بازدید
اشتراک گذاری

مامانی این هفته بين 2720 تا 3400 گرم وزن داری (پسرها معمولا كمي سنگين تر از دخترها هستن) و طول بدنت بين 48.2 تا 50.8 سانتي متره. مي تونی خيلي محكم چنگ بندازی كه مامان و بابا به زودی می تونن اين رو با انگشت خودشون  امتحان كنن! اندامهات كاملا رشد كردن و در مكان نهايي خودشون قرار دارن. ولي ريه ها و مغزت هرچند به اندازه اي رشد كردن كه بتونن فعاليت كنن اما تا زمان تولد و مدتي بعد از اون هم به رشد خودشون ادامه ميدن.
فعلا نمیشه گفت چشمات چه رنگیه. اگه موقع تولد چشمای قهوه اي داشته باشی احتمالا به همين رنگ باقي خواهند موند. اگر رنگ چشمات خاكستري تيره يا آبي پررنگ باشه ممكنه به همين رنگ باقي بمونند و ممكنه تا 9 ماهه شدنت سبز فندقي يا قهوه اي بشن. اين امر به این خاطره كه امكان داره عنبيه كودك (بخش رنگي چشم او) در ماههاي اول پس از تولد رنگدانه بيشتري ذخيره كنه. به همين دليل امكان نداره كه رنگ چشمهاي او روشن تر يا آبي تر بشن. عنبيه هاي سبز فندقي و قهوه اي بيشتر از عنبيه هاي آبي يا خاكستري رنگدانه دارن.

حرکاتت خوب، زیاد و شدیده. گهگداری، خیلی به ندرت سکسکه می کنی. وقتی غذا می خورم حسابی با پاهات به معده م فشار میاری که مامان کم بخور مشغول تلفن، له شدم!نیشخند

مامان حالش خوبه و خدارو شکر هیچ مشکلی نداره. شبارو هم راحت می خوابه. قربون شما پسر گلم بشم که انقد ملاحظه مامانو میکنیماچماچماچ

راستی مامانی دو روز پیش با بابایی رفتیم و بیمارستانی که ان شاءالله قراره توش به دنیا بیای دیدیم. بهتر از دوتا بیمارستان قبلی بود که دیدیم. کادرشم خوب و مهربون بودن و اتاق درد و اتاق زایمان رو نشونمون دادن و به پیشنهاد خودشون صدای قلب مهربونتو گوش دادن، صداش خیلی ناز و دلنشین بود. خوش به حال بابایی که هر روز صدای قلبتو گوش میده و کیف میکنه (البته واسه منم توضیح میده چه جوریه که منم ذوق کنم). قلبقلبقلب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان مانلي
25 آبان 90 11:53
لحظه ي ديدارش نزديك مي شود...من هرگز لحظه اي را كه براي اولين بار چشم هاي دخترم را ديدم فراموش نمي كنم.لحظه اي سرشار از شگفتي و معجزه.آيا اين موجود نازك و نحيف و شكستني از وجود من آمده است؟و چشمهاش به من گفتند كه از من اند. برايت آرزو مي كنم با آرامش به ديدارش برسي.لحظه هاي پيش رويت ،شگفت آورند و باشكوه.پيشاپيش آمدنش و مادر شدنت مبارك...
mamane mohamadreza( shazde.....)
26 آبان 90 13:37
Salam azizam , enshaallah in roozhaye baghimoonde ro ham be salamat poshte sar begzari.
مامان مهراد
26 آبان 90 16:05
سلام عزیزم ان شالله به زودی زود و بسلامتی فارغ بشی
مامان آرمانی
28 آبان 90 19:06
سلام اول ممنون که سر زدی دوم هم اینکه درعین اینکه لحظات و دوران سختی هست ولی شیرین و لطیفه.امیدوارم به سلامتی فارغ بشی و خدا بهتون یه آیهان کوچولوی تپل مپلو سالم هدیه کنه. من شما رو لینک میکنم اگه تمایل داشتید شما هم لینک کنید.