آیهانآیهان، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 4 روز سن داره

آیهان فرمانروای ماه

لالایی ترکی

1390/7/21 12:34
3,749 بازدید
اشتراک گذاری

لاي لاييْنام يات بالام

گوُن ايله چيْخ بات بالام

من آرزوما چاتماديم            سن آرزووا چات بالام

لاي لاي  آهو گؤز بالام

لاي لاي شيرين سؤز بالام

گؤزَل ليكده دونيادا          تكدي منيم اؤز بالام

    لای لاييْنام اؤز بالام    

قاشي قارا گؤز بالام

ديلين بالدان شيرين دير             دوداغيْندا سؤز بالام

 لايْ لايْ  ديلين دوز بالام

ديل آچ گينان تئز بالام

من اوتوروم سن دانيْش         شيرين شيرين سؤز بالام

لاي لاي بالام گوُل بالام

من سَنَه قوربان بالام

قان ائيلَه مَه كؤنلوُموُ            گَل مَنَه بير گوُل بالام

لاي لاييْنام گوُل بالام

تئل لَري سوُنبوُل بالام

كَپَنَك دَن سئرچَه دَن           يوخوسو يوُنگوُل بالام

**************

ترجمه تحت الفظی فارسی برای دوستایی که ترکی بلد نیستن:

لالايي تو هستم(برایت لالایی می خوانم)، بخواب فرزندم
به همراه آفتاب طلوع و غروب كن فرزندم
من به آرزوي خودم نرسيدم     تو به آرزويت برس فرزندم

لالايي فرزند چشم آهوي من
لالايي فرزند شيرين سخنم
در زيبايي در دنيا           فرزند من تك است

لالايي تو هستم فرزندم
فرزند چشم و ابرو سياه من
زبانت از عسل شيرينتر است      حرف روي لبت نیز فرزندم
(حرف كه از لب تو جاري ميشود، زباني كه به آن تكلم ميكني از عسل شيرينتر است ، اي فرزند من)

لالايي ، فرزند بانمک من
زود زبان باز كن فرزندم
من بنشينم تو حرف بزن      حرف هاي شيرين فرزندم

لالايي فرزند گل من
من به قربان تو فرزندم
دل مرا خون نكن       بيا براي من بخند فرزندم

لالايي تو هستم فرزند گل من
موهايت همچون سنبل است فرزندم
از پروانه از گنجشك      فرزند من خوابش سبك تر است

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (6)

مامان اسراواسما
21 مهر 90 16:34
سلام خسته نباشی گلم!ایشالله یه روز این لالایی رو برا نی نی خودت بخونیبیزه ده باش ورسوز سوینرم
مامان اسراواسما
22 مهر 90 7:30
سلام عزیزم با اجازه من لینکتون کردم.
نانی
22 مهر 90 22:29
ممنون از لالائی قشنگتون
بابای کیان
22 مهر 90 23:22
سلام.من که ترکی بلد نیستم؛ اما با این حال احساس می کنم لالایی دلنشینی باشه.راستی از اینکه به وبلاگ کیانم سر زدید سپاسگزارم و با اجازتون من شما را لینک می کنم.
بابای کیان
23 مهر 90 23:15
سلام.از ترجمه لالایی سپاسگزارم.واقعا زیبا بود
فيلمهاي موزيكال آموزشي روانشناسي كودك Baby Einstein
26 مهر 90 9:44
گروه كارشناسان Baby Einstein توجه دارند كه كودكان به صورت طبيعي كنجكاو هستند.بنابراين كليه محصولات اين كمپاني به گونه اي طراحي شده اند كه حس كشف كردن را در كودك ترغيب نموده و راههاي جديدي را براي ايجاد ارتباط بين والدين و فرزندان خردسال پيدا كند.خاصيتي كه باعث متفاوت بودن محصولات Baby Einstein نسبت به سايرين شده اين است كه آنهابر مبناي نگرش خود كودكان پايه گذاري شده و شامل تركيبي ويژه از دنياي حقيقي موسيقي هنر زبان علم شعر و طبيعت ميباشند.پس يك فرصت مناسب را براي والدين فراهم مي كندتا فرزندان خردسال خود را با يك روش جذاب و پر محتوا با دنياي اطرافشان آشنا سازند.